Do sezóny s novými tvárami: Gabriel Mészáros

04.09.2020 10:09

    So sezónou 2020/2021 nás čaká zopár veľmi významných zmien. Či už sa to týka pravidiel nastavených v súvislosti s pandémiou koronavírusu, alebo zavedením živých prenosov na huste.tv. Výraznou obmenou prešiel aj káder piateho družstva z minulej sezóny. Po skončení sezóny sme sa dozvedeli o zámeroch Slezáka skúsiť zahraničný angažmán. Vnuk si to namieril, zatiaľ na sezónu, k mestskému rivalovi a Ringer potrebuje dať svoje telo zdravotne do poriadku.

    Manažment Lida však počas tohto obdobia taktiež nezaháľal a podarilo sa dotiahnuť viacero významných akvizícii a zvučných mien. Postupe vám prinesieme rozhovor s každým z hráčov prichádzajúceho do mužského kolektívu ŠK Lido.

    Okrem hráčov do poľa sa vedenie zameralo tiež na vystuženie brankárskej pozície. Od nového ročníka prichádza do Lida staronová akvizícia v podobe päťnásobného majstra extraligy, účastníka majstrovstiev sveta. Posila, ktorá už má skúsenosti aj so šéfovaním na lavičke námorníkov a dokonca sa vďaka Lidu aj oženil! Do bránkoviska sa teda tento rok postaví rodák z Opatovej a komentátorská hviezda – Gabriel Mészáros!

Čau Gabo, posledné 3 sezóny si strávil pôsobením v AS Trenčín, kde pred rokom získali majstrovský titul. Popíšeš nám ako sa zrodil tvoj prechod do Lida?

Síce pochádzam z Trenčína, ale dlhodobo žijem v Bratislave. Hlavným dôvodom je teda to, že nemusím počas sezóny cestovať na domáce aj vonkajšie zápasy, ale len na tie vonku. Chalani ma oslovili ešte niekedy v máji, v lete som zvážil svoje možnosti a Lido bola najlepšia. Umožnili mi začať letnú prípravu s nimi a potom sa to už viezlo.

Čo ťa presvedčilo o tom aby si sa vrátil do Lida opäť po niekoľkých rokoch?

Väčšinu chalanov dobre poznám, vždy tu bola výborná partia, mám tu veľa kamarátov. Blízkosť stredísk letnej prípravy a haly Elán. Tých dôvodov je veľmi veľa. Rozhodujúcim faktorom bola ale jednoznačne skutočnosť, že konečne odišiel z klubu René Slezák (smiech).

Prezradíš nám ako si doteraz trávil leto ako si pripravoval na sezónu?

S Lidom som trénoval od začiatku letnej prípravy v júni, potil som sa na ováloch jak sviňa, keďže vinou zranenia som sa štyri mesiace poriadne nehýbal. Od augusta sme aj v halách. Leto a súčasný život je ovplyvnený pandémiou, takže dovolenku v zahraničí som nezvažoval . Na nejaký týždeň som však vypadol z Bratislavy v rámci Slovenska. Pomimo vypĺňam čas nejakým tým fotbálkom a tenisom ako doplnkovými športmi.

Máš už číslo pre novú sezónu? Prípadne aké by si chcel?

Číslo ešte nemám, ešte mi neprišla objednaná výstroj. Veľmi túžim po čísle 31, prípadne aj 32 by sa mi veľmi páčilo. Pravdepodobne ho ale meniť nebudem, s číslom 90 momentálne v áčku Lida nehrá nikto a dostal som aj požehnanie od posledného majiteľa tohto čísla, Andreja Mosného.

Keďže prichádzaš do známeho prostredia a poznáš aj viacerých hráčov, aké vidíš vyhliadky Lida v tomto ročníku extraligy?

Ja len dúfam, že sa odohrá celá. Ťažko odhadovať vyhliadky, odišli dvaja kľúčoví hráči. Naopak sme sa posilnili takisto o viaceré zaujímavé mená. Keďže každý klub má za cieľ zlepšovať výsledky, tak by som bol spokojný s vylepšením umiestnenia po základnej časti v minulej sezóne a vytvorením solídnej pozície do prvého kola play-off.

Čo by si rád odkázal svojim novým spoluhráčom a celému Lidu spolu jeho fanúšikmi?

Som späť a teším sa na spoluprácu s LIDOM. Nech sa hráči aj fanúšikovia bavia florbalom. A Palovi Veningerovi špeciálne by som chcel povedať jedno slovo na štyri písmenká. Tretie písmenko je K. Viac nepoviem, lebo dostanem ban vo facebookovej skupine :) (možno ho dostaneš aj tak, pozn. red.)

 

    Gabovi za úprimný rozhovor ďakujeme, želáme čo najviac výhier a čo najviac úspešných zákrokov v bránkovisku Lida :)

 

Autor: Ondrej Pagáč
Foto: Facebook AS Trenčín Florbal