S rozhovormi za...podpredsedom: Daniel Dobrovodský

19.08.2020 13:23

    Je tu časť roka kedy je už príprava na sezónu v plnom prúde a doťahujú sa všetky dôležité dohody o hráčoch, zápasoch či partnerstvách.

    Rozhovormi s trénermi sme už vyčerpali kapacitu, a preto sme sa pozreli hlbšie do zákulisia klubu a vyspovedáme aj časť manažmentu. Prvým na rane je podpredseda športového klubu a zároveň brankárska jednotka z poslednej sezóny Daniel Dobrovodský. Aké budú zmeny v mužskom kádri, kto sa stane výraznou postavou pri mládeži a čo nás čaká začiatkom septembra nám prezradil asi v najobsiahlejšom rozhovore, ktoré sme tu mali od začiatku pandémie.

Čau Daniel, si členom extraligového kádra, ale tiež pôsobíš aj v manažmente športového klubu ako podpredseda klubu. Najskôr sa zameriame na tvoju športovú časť sezóny. Začneme obligátne. Ako hodnotíš sezónu ukončenú pandémiou koronavírusu zo svojej stránky?

V prvom rade musím povedať, že táto sezóna bola pre mňa od začiatku neobyčajná, keďže som vinou nešťastného zranenia Pala Veningera nastúpil ako jasná jednotka tímu, tuším až do 19 zápasov a čo znamenalo, že som prvý krát začal sezónu bez môjho dlhoročného parťáka Palina. Vedel som, že chalani sa budú dosť spoliehať aj na mňa, keďže druhým gólmanom bol ešte len 17-ročný junior Dano Fehér. Bolo mi jasné, že nemôžem mať zlý deň a musím v každom zápase podať 100 percentný výkon, aby som dal chalanom šancu vyhrať. Chcem, ale povedať, že Dano počas uplnynulej sezóny tréningami s Áčkom a prvými extraligovými minútami išiel výkonnostne veľmi hore a držím mu palce nech to všetko správne zúročí v JEX, lebo ukázal, že kvalitu má, len si musí veriť.
Veriť sme si koniec koncov v sezóne verili aj ako tím a myslím, že to bolo vo veľa zápasoch vidno. Ďakujem chalanom za veľmi solídnu sezónu, bola to dobrá jazda. Žiaľ neukončená.

Cítil si v nejakých momentoch ako sa hovorí, formu? A samozrejme nastali počas sezóny momenty, kedy to „nešlo“? Ktorý zápas povieš, že ti naozaj vyšiel a ktorý naopak by si rád zahodil za hlavu?

Jasné, že cítil. Bez sebadôvery by brankár nemal ísť ani na ihrisko. Momenty, že by to vyslovene nešlo som v sezóne nemal, ale ťažko mi bolo, keď som si začiatkom januára zranil rameno a hral som 2 mesiace cez bolesť. Keď mám vybrať top zápasy z pohľadu osobného výkonu, tak paradoxne vyberiem obidva s Nižnou. Doma som siahal na shutout. Mimochodom pozdravujem Vlada (Bačinského, pozn. red.) do Ďačova (Vlado počas prestávky po druhej tretine zakríkol skutočnosť, že súper nestrelil v zápase ešte ani gól, pozn. red.). Mal som pocit, že chytím snáď všetko, aj to, čo sa nedá. Naopak v „školskom zápase“ v Nižnej som mal pocit, že ma netrafí nič, navyše som to korunoval ukážkovou asistenciou Matúšovi Medžovi. Proste zápas blbec pre mňa. O mne sa v tíme všeobecne vie, že neobľubujem tieto ranné zápasy o 12:00. (smiech)

Boli obdobia kedy sa ťahala niekoľko zápasová séria víťazných zápasov. Skončila na čísle 8. Ako sa tebe osobne chytalo v takomto období? Aké si videl rozdiely v týchto zápasoch v porovnaní s inými?

Ako sa mi chytalo? Perfektne. Komu by sa nechytalo výborne v tíme, ktorý pred zápasom vie, že vyhrá? :) Každý vie, že keď sa vyhráva, tak je pohoda a tú sme si všetci užívali. Táto partia spolu ťahá za jeden povraz, či sa darí alebo nie. Nie je tu človeka, ktorý by neprispieval k pohode v kabíne, dôkazom je že z 18 pozvaných spoluhráčov na narodeninovú oslavu po zápase, ich prišlo napokon 19 :D. No a tie rozdiely by som vypichol asi dva. Mali sme kompletný a zdravý káder a hrali sme doma na Eláne.

Ako si prijal informáciu o zrušení súťaže po skončení základnej časti a teda priamo pred play-off, čo znamená vrchol sezóny?

Veľmi ťažko. Nejaký ten čas trvalo, kým som si uvedomil, že celá robota od konca mája, keď začala príprava, je v háji a play-off s Tsunami, na ktoré sme sa veľmi tešili nakoniec nebude.

Poďme, ale nazrieť aj za oponu. Ako hodnotíš poslednú sezónu extraligového celku a tiež sezónu z pohľadu celého klubu?

Myslím, že ako extraligové Áčko sme ukázali solídnu hru. Začali sme strieľať viacej gólov, avšak obranná hra nám niekedy až tak nefungovala. Ako si spomínal, mali sme veľmi silnú jeseň, keď sme sa dostali na priebežné druhé miesto a v tých momentoch nás dokázal zdolať iba 1. FBC Trenčín. Avšak za negatívum sezóny považujem príliš veľa zápasov, kde sme vyslovene zlyhali a dostali latu. Dá sa povedať, že prišli zranenia, a preto nás niekedy súperi nakoniec pretlačili, ale dostať toľko krát 10 gólov a viac by sa nemalo stávať.

Z klubového hľadiska ma veľmi teší progres našej mládeže. Nielen herný, ale aj na poli tréningového procesu, či počtu mladých športovcov v našej Lido rodine.

Podarilo sa naplniť športové ciele mužov a tiež ciele týkajúce sa fungovania športového klubu? 

Cieľ Áčka pre základnú časť a to skončiť v prvej štvorke sa nám bohužiaľ nepodarilo splniť o jeden gól v zápase v Nižnej. Áno dostali sme sa do playoff, ale v klube pozeráme po vyšších métach. Všetko sme mohli napraviť v spomínanom playoff, ale o to už asi netreba viac hovoriť.
Čo sa týka fungovania klubu, tam nemôžem byť spokojnejší. Dva hlavné ciele, ktoré sme si stanovili na túto sezónu, resp. rok, sme splnili a to dostať juniorku do JEX a angažovať šéftrénera mládeže na plný úväzok aj napriek ťažkej situácii v súvislosti s koronavírusom, keď sme prišli o príjmy z dotácií od samospráv.

Poodhalil by si nám tiež plány na novú sezónu pre mužov a čo môžeme očakávať so začiatkom súťaže?

Letná príprava začala presne 1. júna 6-týždňovým mezocyklom pod vedením kondičného trénera Miša Kocmála. Po individuálnej časti sme začiatkom augusta prešli do haly a venujeme sa už aj skupinovým tréningov pod vedením chalanov z ReFit Clinic. Takže poctivo makáme, aby sme boli pripravení v 100% forme do začiatku súťaže. Pre maximalizovanie účasti hráčov mimo Bratislavy sme využili moderné technológie v podobe fitnes náramkov a môžem povedať, že sa nám tento krok osvedčil. Bol som relatívne spokojný s účasťou na tréningoch aj s tréningovou morálkou hráčov, ktorí trénovali individuálne.

Naše plány samozrejme veľmi ovplyvnili odchody kľúčových hráčov Reného SlezákaViktora Vnuka, no a taktiež rozhodnutie trénera Rola Blusku rezignovať na funkciu trénera. Sme si veľmi dobre vedomí, že naša najväčšia slabina spočíva už niekoľko sezón v šírke kádra. Pravidelne nás na prelome rokov postihne šnúra zranení, čo ovplyvňuje silu a výkonnosť tímu a koniec koncov aj umiestnenie v tabuľke po základnej časti.

Z týchto dôvodov sme počas offseason usilovne pracovali na hráčskom trhu a máme pripravené zaujímavé akvizície. U niektorých sme už dohodnutí, u ďalších sa doťahujú detaily. Mená prezradíme, až keď budú dotiahnuté papiere. :)

Popíšeš nám tiež z pozície vedenia klubu názor na vývoj a napredovanie detí v  mládežníckych kategóriách v uplynulej sezóne?

Základný cieľ v mládeží a to postup juniorov do JEX sa nám podarilo splniť, čo je výborná správa, ale pre mňa ešte lepšia je široký káder, ktorý bude mať tréner Patrik Paulikovič k dispozícii. Z pohľadu ostatných kategórií ma veľmi teší nárast počtu mladých florbalistov, kvalitnejšie výsledky a zlepšujúca sa predvedená hra. To je výsledkom výbornej a koncepčnej práce našich mládežníckych trénerov, ktorí sú naozaj chlapi na správnom mieste.

Ako si už spomenul, juniori budú po dlhšom období opäť štartovať v Juniorskej extralige. Aké máš očakávania k návratu medzi mládežnícku elitu? Aké sú tvoje výsledkové prognózy? :)

Tak na toto družstvo som o to viac zvedavý, keďže ide o návrat našej juniorky do JEX po niekoľkých rokoch. Chalani v podstate nemajú skúsenosti s týmto levelom florbalu, takže skôr túto sezónu ideme zbierať skúsenosti. Nemám obavy, že sa výkony tímu nebudú v súťaži časom zlepšovať. Pod vedením skúseného Patrika Paulikoviča na to majú juniori najlepšie predpoklady. A prognózy? Ako som povedal, bude to ťažká sezóna, ale ja chalanom verím, v ich schopnosti aj odhodlanie, takže odhadujem, že by sa mohli dostať do playoff.

Keď už je reč o mládeži. Sú nejaké podujatia, ktoré by ich mali zaujímať v blížiacom sa období? Prípadne aj rodičov a priateľov Lida.

Určite áno. Mládež  sa chystá na predsezónne turnaje do Trenčína. Dorast sa predstaví na Trenčím Floorball Games v dátume 27.-29.8. Juniori sa vyberú tiež do Trenčína o týždeň neskôr, aby si zmerali sily so svojimi rovesníkmi v dátumoch 4.-6.9. Ak budú mať naši fanúšikovia cestu okolo budeme veľmi radi, ak prídu podporiť naše florbalové nádeje.

No a posledná akcia na ktorú by som veľmi rád upozornil je LIDO DAY. Tretí ročník tejto obľúbenej akcie je plánovaný netradične na 5.9.2020. Hráči, fanúšikovia, rodičia a všetci priatelia klubu sa môžu tešiť na dobrú náladu, veľtrh nášho partnera Fatpipe, predstavenie nového partnera ReFit Clinic a pre hráčov bude pripravený exhibičný zápas, kde si zahrá celá Lido rodina pokope. Pre rodičov chystáme aj debatu s vedením o novinkách do sezóny celkovo.

Ako sme sa aj trénerov pýtali poslednou otázkou, rád by som ťa poprosil o vyjadrenie pre členov Lida, čo by si im najradšej odkázal do novej sezóny?

Prajem si nech sme všetci v prvom rade zdraví a situácia nám dovolí sa bezproblémovo stretávať na tréningoch a zápasoch. Ak bude toto splnené, tak sa môžeme spoločne florbalom baviť, zlepšovať sa a posúvať spoločne Lido dopredu. :)

 

Danovi veľmi pekne ďakujeme, že nám dopodrobna priblížil dianie v klube a samozrejme aj za rozhovor. Ostáva nám už len takzvaná čerešnička na torte a tou je vyjadrenie sa predsedu k minuloročnej sezóne tiež s jeho víziou do najbližších mesiacov.

 

Autor: Ondrej Pagáč