Chcem dokázať, že to, čo robím je správne a má to zmysel

12.09.2016 12:51

Extraligová sezóna 2016/2017 otvára svoje brány už vo štvrtok. Na extraligové palubovy naskočí ďalší mladý Liďák, ktorý sa pobije o šancu v najvyššej súťaži. Avšak nie v našom drese, ale v drese nášho zdravého mestského konkurenta TSUNAMI Záhorská Bystrica. Reč je o mladom brankárovi Peťovi Juklovi, ktorý odchádza záhorákom na ročné hosťovanie. Viac v rozhovore.

 

Nasledujúca sezóna bude mať pre teba prívlastok prvá extraligová. Tešíš sa? Ako to vnímaš?

Samozrejme, veľmi sa teším, no zároveň ešte úplne neviem, čo od nej čakať. Každopádne, táto sezóna môže rozhodnúť o tom ako bude vyzerať moja budúcnosť, a preto určite nemienim premárniť šancu, ktorú som konečne dostal.

 

Ako sa upieklo tvoje hosťovanie v Tsunami?

Už dlhšiu dobu chytám na turnajoch s dorastencami záhorákov, tento rok z tohto turnajového tímu dokonca vznikol aj mládežnícky klub IBF Pressburg, títo chalani mali podľa mňa najväčšiu zásluhu na tom, že sa o mne dozvedeli vedúci Tsunami. A potom to už išlo rýchlo, pred dvomi rokmi mi napísali prvý krát, no vtedy som odmietol vzhľadom na to, že sme sa s lidom prebojovali do JEX-ky. A keďže sme sa cez sezónu poctivo držali hesla "z baráže sem, z baráže tam", tento rok už nič nebránilo môjmu hosťovaniu. Od júna som chodil na letnú prípravu do Záhorskej Bystrice, dostal som individuálne tréningové plány, ktoré som dodržiaval, keď som nemohol prísť na tímový tréning. Začiatkom augusta sme prešli na halové tréningy a prípravu sme ukončili Slovak floorball cupom.

 

Čo myslíš, aký veľký kvalitatívny rozdiel bude medzi MEX a JEX?

Pred rokom by som sa bál chytať najvyššiu súťaž, pretože som vedel, že keby som z dorastu vbehol rovno do MEX, nedopadlo by to dobre. Ale dnes, po letnej príprave, som nadobudol trošku fyzičky a hlavne veľa sebavedomia, takže teraz mi už môže jedine prekážať moja neskúsenosť v tejto lige. Veľkú prekážku v tom však nevidím, nakoľko ma na to už od 14-tich pripravuje Lido v mužskom Áčku.

 

Aké máš tímové a osobné ciele do sezóny?

Z tých tímových je to klasika: skončiť základnú časť čo najlepšie a dostať sa do play off. No a môj osobný cieľ je prekvapiť ostatných a dokázať sám sebe (a tým čo mi verili), že to, čo robím je správne a má to zmysel.

 

S Tsunami si už absolvoval aj Slovak floorball cup. Ako si spokojný s tvojim a tímovým výkonom?

Toto je jeden z malá turnajov, ktorých výsledok ma celkom mrzí. Myslím, že sme mali na to, aby sme postúpili do finále a trošku znepríjemnili život Liďákom, no nedokázali sme sa vyhnúť chybám v rozhodujúcom zápase, a tak sme si odniesli "iba" bronz. Čo sa týka mňa, do každého zápasu som išiel naplno, to si iste všimli všetci, ktorí sa prišli na turnaji na Tsunami pozrieť. Dúfam, že som presvedčil aj trénerov a mojich nových spoluhráčov, ktorí mi, aspoň trošku, na turnaji začali dôverovať. Tiež nie som zvyknutý na to, že na celom turnaji som nemal ani jednu asistenciu, a tak sa vyhováram na to, že sme ešte neboli celkom zohratí a tiež fúkal vietor, a bolo teplo v hale,  a lopta bola z Číny.... :P.

 

Vnímaš šancu v extralige aj ako šancu sa ukázať reprezentačnému trénerovi a dostať sa do juniorskej reprezentácie?

Repre bola pre mňa osobitná priorita minulú sezónu, ktorá spôsobila to, že som skoro treskol s celým florbalom, keď som si uvedomil, že som vypadol z výberových cyklov. No vďaka veľmi dobrým ľudom okolo mňa, ktorí mi znovu ukázali správnu cestu som sa dokázal znovu pozbierať a začať odznova, za čo im veľmi ďakujem. Osobne si myslím, že som už stratil priveľa času váhaním a nesústredením sa na to podstatné, nakoniec, juniori Lida to so mnou hlavne ku koncu sezóny nemali až také ľahké. To však neznamená, že reprezentáciu hneď odmietnem, ak mi znovu príde pozvánka.

 

Peťovi držíme v novom pôsobisku palce a dúfame, že keď nám nevyšlo to finále na SFC, tak výjde v lige =) 

 

Autor: Pavol Veninger